دسته بندی : متفرقه

Time boxing به روش گوجه فرنگی

یک روش جالب در مورد مدیریت زمانی! ایده اصلی این روش اینه که یک زمان سنج دارید (دلیل اسم گذاری ایده هم شکل و ظاهر زمان سنج هستش) و اون رو 25 دقیقه تنظیم میکنید (یک گوجه فرنگی) ، وقتی زمان سنج در حال کار کردنه به هیچکس نباید اجازه بدید داخل کارتون وقفه ای بندازه و مودبانه جوابشون کنید، که تا پایان این 25 دقیقه مراجعه کنه ( به رغم وقفه های بوجود اومده اون رو تا پایان این 25 دقیقه تعویق می‌اندازید)، وقتی زمان سنج زنگ بزنه کار خودتون رو متوقف میکنید و با وقفه ها بوجود اومده سر و کله میزنیم و بعد 5 دقیقه استراحت، دوباره 25 دقیقه بعدی. بعد از هر چهار گوجه فرنگی یه تنفس طولانی 30 دقیقه ای بگیرید.

اینکه داخل یک روز چندتا گوجه فرنگی رو انجام میدید بستگی به روزتون داره. ولی باید آخر هفته بررسی کنید و نمودار گوجه فرنگی هاتون رو بکشید میتونید بفهمید چقدر اون هفته یا روز پر باری رو داشتید.

در این فن و تکنیک شش اصل و مرحله وجود دارد(منبع ویکی پدیا) :

  1. انتخاب کاری که باید انجام شود.
  2. تنظیم زمان‌سنج که به صورت سنتی ۲۵ دقیقه است.
  3. کار بر روی تکلیف تا زمانی که زمان‌سنج به زنگ درآید. اگر حواس‌پرتی گوناگون به سراغتان آمد آن را یادداشت کنید و سریعا به ادامه تکلیف بازگردید.
  4. وقتی که زمان‌سنج به زنگ درآمد، علامت تیک را بر کاغذی یادداشت کنید [۴]
  5. اگر شما کمتر از چهار علامت تیک بر روی کاغذتان دارید، استراحتی کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای کنید و به مرحله اول بازگردید.
  6. اگر تعداد علامت‌های تیک‌دار روی کاغذتان به بیش از چهار رسیده، استراحتی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای را در پیش گرفته و لیست علامت‌های تیک‌دارتان را پاک کنید، سپس به مرحله اول بازگردید.

0| از0رای

مطالب مشابه


0 دیدگاهافزودن